Zelenina jinak


Chodím na trh se obvykle jen dívat a fotografovat a občas taky něco koupím. Myslím, že je to většinou předražené a mám dokonce podezření, že stejně to koupí ve velkoobchodech a pak to prodávají jako svoji sklizeň. Nakonec ve velkoobchodu mohu sám nakupovat a tak mám ovoce a zeleninu hned z první ruky.

Ale něco jiného mne na trhu zaujalo. Lidé s tou zeleninou hazardují. Jednak obchodníci, kteří zavadlou zeleninu vyhazují, aby ta kterou mají vystavenou víc lákala zákazníky, ale i zákazníci zeleninu vyhazují. Od veškeré zeleniny vyhazují listy ať jsou to kedlubny, nebo celer, nebo květák... a přitom i ty se dají dobře, když je správně upravíme a ochutíme, připravit jako pokrm.

Už jsem tu jednou udělal takovou zkoušku, že jsem si z otrhaných listů, které jsem si vzal domů jako pro králíka, udělal dobrý oběd a večeři. I dnes jsem si na podobném "odpadu" moc pochutnal. A řeknu vám taky proč. Zrovna včera bylo ve zprávách, že co se týče plodů, žijeme na dluh. Odhaduje se, že jestli budeme takovým tempem s potravinami hazadovat, tak za 18 let budeme potřebovat druhou Zemi, která by nás uživila abychom tu nepomřeli hlady.

Takže na co závěr? Dá se nakonec jíst všechno a měli bychom si víc vážit všeho, co nám dává naše Země, naše Planeta.






Jedna moje fotka z trhu.

-

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...