U duchovní lidé mají charakter



Ale jaký? Tzv. duchovně vyspělí lidé (často nikoli duševně) jsou hluboce přesvědčeni, že právě jejich charakter nemá nejmenší kaz a opak bývá pravdou. V téhle společnosti jsem se díky ex pohyboval několik let a tak si myslím, že jsem dost takových gurů a spasitelů dost poznal.

Moje dobrá známá, která vlastnila obchod s duchovními a esoterickými knihami v Celetné by mohla o jejich charakteru vyprávět, kdyby nezemřela. S něčím se aspoň kdysi svěřila mně. "Nejde mi na rozum", řekla, "proč zrovna tihle lidé, s takovými duchovními kvalitami a snahou vést příkladný život v pravdě, u mne kradou duchovní knihy. Denně se mi jich ztrácí několik. "

Jiný příklad by mohl být guru mojí ex. Egoistický nerudný člověk, který se považoval za avatara, mesiáše a jak sám i napsal v několika desítek svazků pamětí, dokonce za nového spasitele lidstva na úrovni Ježíše. Hlavní náplní jeho duchovní činnosti byly války s ostatními gury ve smyslu kdo je lepší duchovní učitel.

O své ex bych už raději pomlčím. Každopádně naši dohodu o rozdělení našeho společného majetku si vysvětlovala tak trochu po svém. :D Mohu ji omlouvat tím, že byla ovlivněna tou sektou, která z ní tahala a tahá peníze. A právě ta její tzv. boží matka Diesana je vůbec nejlepší příklad "charakteru." Ohlupovat a okrádat lidi ve jménu lásky. Takoví lidé nemají nejmenší zábrany a jsou ochotni použít každý prostředek pro své obohacení.

Samozřejmě i my samotní nemáme často ten nejlepší charakter, když se o něco jedná co by mohlo posloužit v náš prospěch. Každý myslíme v prvé řadě na sebe. A kdo tak nemyslí, sám sobě škodí, protože, proč si to nepřiznat, žijeme v džungli. Ale aspoň bychom měli dodržovat určitou zásadu a to je to, nikomu neškodit, úmyslně neubližovat a hlavně nestydět se sami před sebou.

Domluvil jsem. Amen.






Tahle dívka má hezkej "charakter". :D

-

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zahájení blogu

Za světlem do tmy