Výtahové sny


Snad už od dětských let se mi zdá sen o výtahu a není to ledajaký výtah. Je to zcela určitý výtah o kterém nabývám přesvědčení, že někde existuje, či spíše existoval, protože v tom mém snu je tak vetchý a starý, že by TÜV, nevím jak se tomu v Česku říká, bezpečnostní spolehlivost, nedostal. A věřte mi, je to přímo horor, s takovým výtahem jet.

Někdo by mi zde mohl namítnout, ať s tím výtahem ani v tom snu nejezdím, zvláště když se jedná jen o 3 poschodí a ať to vyjdu po schodech. Ale právě i ty schody je pro mne velký problém. Nejenže jsou úzké a bez zábradí, ale jsou i napůl zborcené, část jich dokonce schází a musím je tedy, pokud se chci dostat nahoru, tu propast, přeskakovat. Takže to riziko výtahu, jak jistě uznáte, je podstatně menší. Moje každodenní trauma, když jdu z práce domů.

Nemohu říct, že ten výtah nefunguje. Jeho problém jen je, že mi ho často nepodaří ani rozjet a tak se tedy stává, že zůstane v půli cestě stát a já v něm musím přenocovat. Navíc ty jeho stěny, včetně podlahy, jsou natolik vetché, že se mi už několikrát stalo, že se rozpadl a já měl co dělat, abych se z něho vydrápal. A to si představte, že takovou odyssee musím někdy abolvovat několikrát za noc.

Ostatně s výtahy jsem měl vždy neblahé zkušenosti. Nejhorší byl v Bílé labuti. Z něho jsem měl přímo panickou hrůzu. Tedy jako dítě. Ani ne ze strachu, ale z obav, že se tam pozvracím. Jezdil totiž rychle, že se pokaždé ve stanici zhoupl, To jsem měl pokaždé žaludek až v krku... to znáte určitě z lanovky. A to ani nemluvím o paternosteru. Tam jsem se zase bál, že z něho nestihnu vystoupit a že mne to nahoře, kde se otáčí, rozmačká na kaši. Jeden z nich byl na jednom stavebním úřadu v Jindřižské ulici. Teprve až v dospělosti jsem to riskl a projel do dokola a byla úleva, to mi věřte.

A to se může stát jen mně, že teď bydlím ve 12.poschodí. Takže co myslíte, měl bych ten sen brát jako varování a raději aspoň tady v Praze dát přednost těm schodům? Vypadají docela bezpečně. Ale to si zase, pokud se budu tahat s těžkým nákupem, mohu si přivodit infarkt. Takže si dnes člověk opravdu nic nevybere.






Jung zdůrazňoval, že sny bychom si neměli nechat vykládat od "odborníků" jako je psycholog nebo terapeut, natož pomocí nějakých knih, protože se stejně o sobě nic nedozvíme. Promítnou do nich své vlastnéí představy a bude to zavádějící. Takže co s nimi, když jen my sami máme právo je rozřešit? Škola tibetského buddhismu Ningmapa doporučuje jasné uvědomnělé snění, udržování vědomí v průběhu bezesného spánku. Mít tedy sny pod kontrolou a řídit si je podle svých představ. Docela dobrá rada. Zavolám si v tom příštím snu firmu na výtahy a objednám nový výtah.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...