Nic není tak škodlivého jako zbytečné hovory


Nic není tak škodlivého jako zbytečné hovory, protože tím se člověk vyčerpává i když se týká duchovních věcí. Ještě více vyčerpávají rozmluvy týkající se věcí neduchovních.

Jsou žáci, kteří se sotva dotkli duchovna a již chtějí radit jiným Jejich zevní Já překypuje jako hrnec a tím hoví své duchovní pýše. Bezděčně se staví nad druhé a takové lidi Bůh nechce.

To byly dva citáty od Swami Brahmanda.


Jak je to moudré a sami jistě víte, jak mohou být i pro vás nekonečné hovory vyčerpávající, když chcete někomu něco vysvětlit a on to nemá ani snahu pochopit a přijmout. Vzpomínám na hovory s mojí ex, kdy jsem se jí snažil vysvětlit, že ta tzv. svatá matka Diesana je pouhá podvodnice, která si udělala z té své sekty snadnou výdělečnou činnost. A ona mi naopak vnucovala to její tzv. duchovno s vysvětlením, že nejsem na takové výší, abych to božské v Diesaně pochopil. Člověk by neměl přesvědčovat druhé o nějaké pravdě o které je přesvědčený. Maří tím jen svůj čas, který by mohl věnovat užitečnějším věcem a je to jako házet perly sviním. Obracet druhé je nesmysl a proto jsem to i vzdal. Je to jejich život, jejich směřování a místo toho je přece důležitější myslet na svoji cestu, tedy na sebe. Nikdo za nás nic neudělá a nikdo za nás po té Cestě nekráčí.

A proč to tady píši? Před několika dny jsem od jednoho člověka dostal tento komentář ohledně Diesany:

Neviem na základe čoho hovoríte o pozlátku. Minule som nespomenul návštevu Ríma aj Vatikánu ako aj Izraela a Jeruzalemu. Musím Vám povedať, že pocity na daršane s matkou Diesanou a pri hrobe pápeža Jána Pavla Druhého, pri Božom hrobe v Jeruzaleme sú veľmi podobné. V kostoloch Ríma zasvätených Panne Márii tiež. Svoj názor som povedal je založený na osobných skúsenostiach z návštev mimoriadnych miest a verím,že je správny. Majte sa pekne.


Myslím, že je opravdu rozumnější s takovými lidmi nediskutovat a nepřesvědčovat je. Pokusil jsem se sice, ale vyšlo to stejně na prázdno. Nejlépe nechat je ať se v tom namočí, když tak po tom touží a jen doufat, že na to přijdou časem sami a že se poučí. Je to i dobrá škola pro život.

Domluvil jsem a dnes je to i bez fotek. :D

A co vy? Taky vás vyčerpávají dlouhé hovory, které k ničemu nevedou?






Tak dobrá, když vás ty moje úvahy nebaví, tak tu máte jednu ruskou mafiánskou fotku. :D

.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...