Bez topolů to prostě nejde


Narodil jsem v Polabí a tak vím, že topolů je tam celé stromořadí. Pokud se se dobře pamatuji, je je vidět hlavně podél Labe a v rovině, kde slouží jako větrolamy. Větru se nebojí, dovedou mu odolovávat, jsou pyšné jako vykřičníky a proto je mám i rád.

Podobný větrolam byl Josef Topol, otec Jáchyma a Filipa. Znám ho hlavně z jeho překladu Romeo a Julie, knihu mám i doma, a dalších překládů (pro Národní divadlo) Čechova. Nakonec založil Divadlo Za branou, kde například hrál Tříska a Tomášová, které komunisté v roce 1972 zakázali, protože podepsal Chartu 77. Do konce života pak pracoval jako dělník, takže jeho synové vyrůstali v disidentské rodině. Proto taky není divu, že se i oni začali veřejně angažovat v undergroundu - tzv. podzemí, neoficiální kulturní proud, kde se proslavili.

Mimochodem, kolikrát si říkám, kdyby ty děti nebyly synové prominentů a byli bez kontaktů a známostí, zdalipak by se proslavili?





Tady v Německu v mém okolí žádné topoly nevidím, ale zato v mém lese už rostou houby a včera jsem na nich byl.

Jsou to sice jen modráci, ale jsem rád i za ně.

.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...