Bioprodukty a minimalismus


Moje dcera je přírodní člověk jako já. Sice nepodniká spanilé jízdy do přírody a nakouká co by kde stravitelného našla, ta hladovému člověku, kromě zimy, vždy něco poskytne, ale aspoň to nakupuje přímo od zemědělců, čerstvé a několikrát do týdne.




Byl jsem tam s ní několkrát nakupovat a docela mne překvapily ty ceny. Třeba rajčata, které člověk v normálních obchodech dostane už za 65 centů, tam mají za 2,80 jako nabídku. To se týká i ostatního ovoce a zeleniny a dokonce i banánů a pomerančů, které v Německu nerostou. Všechno aspoň třikrát dražší. I jiné potraviny, jako třeba špagety. Dceři jsem se to ani neodvážil rozmlouvat, protože jsou to její peníze a její zdraví, když všemu, co je bio, věří. K večeři jsme měli odtumtud mimo jiného rajčata a byla z nich přímo nadšená, přesto že jsem u nich neviděl žádný rozdíl. Na tom statku jsem jejich záhony ostatně neviděl a mohly být klidně ze skleníků v Holandku. :D

A k tomu minimalismu? U dcery se skutečně jí střídmě, jen malé porce a množství (a vlastně i tu jejich cenu) vyrovnává kvalitou. Proto je taky štíhlá a nakonec ji musím dát za pravdu, že na tom bio něco je. Kdyby se tak všichni Češi chovali, oproti tomu co vidím v Praze v Tescu, byli by zdravější a nezápasili by s nadváhou.

Vždycky jsem obdivoval ve starých anglických filmech, jak hoduje šlechta. V talíři polévky jen na tři lžíce a další chod co by smet. Holt jsme, aspoň v tom hodování, stále plebejci.

.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...