Židovská otázka - věčné téma


Židovská otázka, téma, které ani nejde v jediném článku, že všech úhlů, obšírně popsat. K mé úvaze mne dnes vyprovokoval pan Hoschl, žid, psychiatr, který každý týden na Reflexu odpovídá na dotazy čtenářů. Velice se ho dotklo, když mu jeden z nich napsal, že se mu zdá, že židů je nějak moc, že jsou všude vidět a jen stále dokola omílají holokaust, aby je každý litoval a miloval. Popravdě, bylo to od toho čtenáře dost tvrdé nařčení, ale o nic lepší ani nedostal od pana Hoschla odpověď: "Váš dotaz je slátanina, již bych, věřte mi, sám nedokázal vymyslet ani v deliriu". Tady se pan psychiatr ukázal opravdu jako žid, na útok ještě tvrdší odpověď, jak to známe i z izraelské politiky vůči Palestině. A dále ještě píše: … Židů je v Česku jen 8 až 9 tisíc a když uvážíme, že je v nich v silném nadprůměrném množství rekrutují umělci, vědci, hudebníci , literáti myslitelé, nositelé Nobelovy ceny, dalo by se říci, že se nám židů zoufale nedostává. Zato různých xenofobních vyptlanců, co nedokáží ani sestavit ani jednoduchou větu a napsat tři řádky bez gramatické chyby, je o několik řádů víc". Arogantní a nadutý protiútok, který mi u psychiatra moc zrovna nesedí.

Sám jsem moc židů osobně nepoznal, nemají to taky napsané na čele, ale s jedním českým židem jsem se tu skutečně několikrát setkal. Byl ředitelem bochumské městské galerie a jediné co dovedl, stále se mi stěžoval, jak je tu Němci perzekuovaný jen proto, že je žid. Ve skutečnosti to bylo ale trochu jinak. Od ostatních umělců jsem se dozvěděl, že protěžuje jen své známé, z nich většina jsou právě židi, nebo umělci z postkomunistického východu. A německé umělce při výběru obrazů obvykle znevýhodnil. Nakonec na tu svoji politiku i doplatil. Závěr by mohl být takový, že když je někdo neoblíben (známe případy z historie), může si za to do jisté míry hlavně sám.

Jak už jsem napsal, touto úvahou nemám v úmyslu tu židovskou otázku obšírně rozebrat, ale jeden můj kamarád, Čech, tady žijící (má za ženu muslimku) rád židy nemá a má na to i vysvětlení. Jak říká, židů je opravdu ve světě málo, ale drží všichni při sobě a dokáží si vzájemně pomáhat. Hrstka prominentních lidí, která má v ruce moc, finance, kontakty… a snaží se tu většinu, nás, ty plebejce, ovládat. A docela se jim to i daří.


Sám rozhodně nejsem proti židům nějak zaujatý a mám v téhle židovské otázce neutrální stanovisko. A dokonce vím o mnohých židech, kteří myslí podobně jako můj kamarád. Ti mají dokonce odvahu jít proti proudu, jako třeba Einstein a kritizují židy… že by si měli konečně vzít poučení, podobně jako křesťané, z Nového zákona. Jistě znáte "kdo po tobě kamenem…" Neprovokovat tou svojí výjimečností, jakou dávají tak okatě najevo a hlavně neodpovídat ještě větším násilím na zlobu, která je na ně namířena.

Zrovna si říkám, proč zrovna tohle není třeba TT a ti lidé na blogu se nám snaží vnucovat náměty jako ve škole.

.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...