Óda na prokrastinaci


Obecně se má zato, že prokrastinace je něco negativního, ale já si naopak myslím, že nic pozitvnějšího neznám. Přiznávám, že jsem lenoch, na všechno mám čas a rád všechno odkládám, ale v tom je právě ten půvab, že se člověk za ničím nehoní a nemá stres. Má všechno před sebou a tedy má možnost i o tom přemýšlet a věnovat tomu čas. A navíc když člověk něco dokončí, je to jako smrt, už ho to přestane zajímat a může pak jen později zklamaně konstatovat, že to tím urychlením jen zpackal. Už staří mudrci vždycky říkali, že každé dílo potřebuje vzniknout v pravý čas.

A mám ještě jeden důvod, proč všechno je nutné odkládat a tam právě hraje velkou roli ten čas. Často se trápíme jak něco dobře udělat, musíme se i rozhodovat jestli to má být tak nebo naopak a nakonec ve zbrklosti učiníme rozhodnutí, které se časem ukáže, že bylo nesprávné. Není proto lepší to všechno nechat plavat, nerozhodovat nic, ponechat to osudu a ten čas to nás rozhodne sám? Takže chvalme tu prokrasnici a vzdejme jí pokaždé dík.






Místo psaní knihy, kterou jsem měl už dávno dokončit, jdu raději s Klárkou na procházku.

A řekněte, není lepší jí věnovat ten čas?

.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...