Jelena Elena


Maruška mne ostříhala, jsem zase pěknej upravenej chlap, nevypadám už jako bezdomovec, ale křidélka mi nepřistřihla. Na Karlově mostě, kam jsem včera vyrazil sám (Maruška zase nemohla) jsem se seznámil s Jelenou. To jsem ani nevěděl, že Jelena je český ekvivalent ruského jména Elena. Je dole na fotce a zkuste hádat, která to v tom davu je. Karlův most byl zase hlava na hlavě.




Jelena mluví rusky (a taky trochu česky), ale ve skutečnosti je Ukrajinka, i když Ukrajinka taky tak docela ne, protože žila, než emigrovala sem, v Moldávii. Ona ta Moldávie je hned vedle a pokud čtete noviny, je na tom podobně jako s tím Krymem. Putin se chce s vojskem taky prolomit do separastického proruského Podněstěří. To Podněstěří se po krátké válce v roce 1992 za podpory Moskvy odtrhlo od Moldavska, ale jeho nezávislost dosud žádný stát neuznal. A Putin si po tom úspěchu s Krymem na to teď brousí zuby. To tedy jen pro vás neznalé jen na okraj.




Prošli jsme kolem Vltavy, pak na Staromák a nakonec na Václaváku jsem usoudil, že už se natolik známe, že bych ji mohl pozvat k sobě na kávu. Já vím, neměl bych si cizí ženy hned vodit domů, ale když si to obrátíte, ani žena by neměla to pozvání přijmout. Šli byste na kafe k cizímu chlapovi, kterého znáte pár hodin? Ale to Rusky neznáte, to jsou chrabré ženy, bojovaly i za druhé světové války v předních liniích a ničeho se jen tak nebojí. Tu mojí nabídku bez váhání přijala.




U Čertovky jsme viděli svatbu a byli to samozřejmě taky Rusové.

Doma jsem našel starou desku, s moldavským folklorem, kterou jsem tam kdysi koupil a tak jsem ji i Jeleně hned pustil a ta mi ji pak i překládala. Jedna z těch písní byla o nějakých žních, kde se do sebe dva zamilovali, jak jinak a Jelena hned roztála. Byl to ode mne dobrej tah... je zajímavé jak se některé věci, které koupíme před lety, najednou docela hodí. Nikdy nic starého nezahazujte.




Jak je ten svět malej. Nikdy by mne nenapadlo, že strávím večer s Moldavkou a to dokonce v Praze.

Mimochodem, v některých německých knihách se píše, že vlavín (moldavit, tak mu Němci říkají) se nachází v Moldávii. Jak snadno se mnoho lidí pak nechává svěst knihami ve smyslu, že co je jednou psáno, je i dáno. Proto všemu v knihách nevěřte. Je tolik věcí, které jsou napsány nepravdivě a už to z těch knih nikdo nevymaže. Samozřejmě vltavín je pojmenovaný podle naší řeky Vltavy, která protéká jižními Čechami, kde jsou ty jejich naleziště.

Takže to je asi o té Moldávii všechno, co jsem se vám uvolil prozradit. Víc nemusíte vědět.

.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...