To nenasytné zvíře Praha


Hned vám řeknu proč. Jako Pražák si ji od dětského věku pamatuji docela malou. Na jedné straně končila ve Vysočanech a na druhé v Motole... a dnes, jak je známo, už požrala všechny okolní vesnice... Horní Počernice, nebo Řepy... na severu třeba Čakovice, Březněves... na jihu Zbraslav. A každým rokem jako otesánek shltne další vesnice. Nejvíc jsem si to uvědomil v pátek, když jsem se s Maruškou vydal městskou dopravou do Radotína. Ten už taky patří k Praze. Kdybych tu měl vyjmenovat všechny bývalé vesnice, nic jiného byste tu nečetli.

A tak jsem se navečer zasnil, když jsme se vraceli do centra Prahy, jak asi bude vypadat Praha za sto, nebo dokonce za tisíc let. Požere celé Čechy i s Moravou (Brňáci máte to blbý, budete jen předměstí Prahy... a Američané už to dokonce ví) a pokud nesvolíte stát se Pražáky, budete opravdu muset opustit Zemi a vydat na Mars nebo na Venuši.

Na druhou stranu mi bylo v tom autobusu dost smutno, když jsem viděl všechna ta sídliště, která zastavěla tu krásnou krajinu kolem Prahy, kam jsem kdysi chodil s dětmi na procházky a trhal s nimi na kopcích šípky... a teď jen ty ulice a obchoďáky. Jmenovitě Prokopské údolí, Barrandov, Hlubočepy. Za čas už to tam vůbec nepoznáme.

No podívejte, jak je ještě dnes krásně u Berounky v Radotíně... a jednou to bude taky obestavěné.



.


.


.


.


.


.




V dálce už můžete vidět sídliště.

.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...