Vzeprít se vetsine a zavedeným porádkum


Pred pár dny jsem byl na návsteve u J., má krásnou sbírku grafik (i já je sbírám) a tak se nás hovor svezl na výtvarné umení... jak se nekterí umelci snazí prijít s necím novým, aby se prosadili a mnozí z nich za kazdou cenu, az je to úsmevné. Vsichni to známe z historie, ty ruzné smery pres secesi, imresionismus, kubismus a dalsí... vzdy neco nového na trhu az uz ani ten papír nebo plátno nepotrebovali a stali se tím dílem sami.

A z toho jsme nejak samovolne presli i na politiku, ze nekterí lidé (a to je obvykle vetsina, pojmenovaná nekdy jako stádo, nebo ovecky) se proste nevzpírají a snazí se nejaký ten útlak, pokud je snesitelný, v ústraní prezít. Jako príklad muze být normalizace. Ta mensina naopak, riskuje proste vsechno, dokonce i svuj zivot. A pak jsme se dál bavili co je vlastne k tomu vede, ze se tak zarputile chovají. Mají uz takovou povahu, jít proti proudu a vlastne být tak nejak na výsluní, kdyz se o nich mluví? Nebo jsou opravdu tak presvedceni o tom co ciní a jdou za tím jako by to mel být smysl jejich zivota? Jako príkladne disidenti.

Casto je v tom práve ta zarputilost, jak mi to nedávno ukázal ten muz s vajícky, jak jsem o nem psal. Venoval tomu svuj cas a peníze za telefonování, jen aby je za tech 19,90 dostal. Docela by mne zajímalo jak to celé skoncilo. Kazdopádne takto zarputilej nejsem, vsechno má svoji míru a musí taky jít o neco opravdu zásadního (a ne vajícka), ale snad budete se mnou souhlasit, ze bez toho vzeprení, by se niceho nového (otázkou zda lepsího) nedosáhlo.

Ceský národ jako celek asi moc prubojný nebude a vetsinou se bohuzel vzdy pokrcí v zádech, kdyz jde do tuhého. To bylo za války, potom za komunismu a nakonec i ted... a asi to bude tím, ze kazdý tu myslí v první rade jen na sebe a k nejakému úrazu prijít nechce.

Jen tak mimimochodem, dnes jsem se po celý den nejak necítil ve své kuzi a nevedel porád proc. Bylo prece krásne a i velkou procházku s M. jsme si uzili.... A prisel jsem na to az vecer, kdyz jsem si uvedomil, ze bylo prvního listopadu a tady výrocí svatby s mojí ex. Verte, neverte, já tomu verím, jiste mi posílala tu nejhorsí energii jakou jen mohla. Taky je v té nenávisti ke mne zarputilá a má i recht, udelal jsem jí prece ze zivota peklo. :D

Jeste musíte pár dní vydrzet a budou fotky.

.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...