Pracovat nebo lenošit?


Dnes je neděle od slova nedělat a navíc je to den, který bychom měli věnovat Bohu. Tedy uvnitřnit se, rozjímat, zamyslet se nad svým dalším životem a načerpat další síly. Tento týden jsem prolenošil, protože kvůli té blokádě v zádech jsem pracovat ani nemohl, ale přesto mi ty dny protekly mezi prsty jako voda, což si i trochu protořečí. Naopak při práci obvykle zapomeneme na čas a den uběhne rychle.

Jsme Bohem nastaveni abychom pracovali nebo lenošili? To je velká otázka. Naši předkové, kteří běhali ještě polonazí po lesích moc toho nenadělali. Pracovali jen když dostali hlad a tak podle archeologů pracovali (sběrem a lovem) jen asi 3 hodiny denně a to některým divokým národům zůstalo dodnes. Ani v antické době se lidé kromě otroků moc nepředřeli. Pracovali celkem vzato asi půl roku a další měsíce jen slavili a lenošili. I dnes najdeme lidi, kteří místo honu po penězích se dokáží raději uskrovnit a celý den prostě prolenošit. Nebo cikáni, berou příspěvky a tedy ani je práce moc neláká. Ta lenost "primitivních" národů v nich ještě zůstala. Je jen další otázka, jestli jsou ty národy opravdu primitivní... dokáží si, na rozdí od nás pracujících, užívat života.

Moje M.například bez práce nevydrží. Třeba víkendy jsou pro ni přímo horor. Doma, kde je bez kolektivu a tedy bez lidí, všechno na ni padne, nespí a má jen deprese. Pro ni je práce přímo záchrana a mne se často ptá (když jsem v Praze tak nepracuji a to je skoro po celou zimu) jak vydržím tak dlouho nepracovat. K tomu musím jen dodat, že stejně jak rád lenoším, tak i rád pracuji... pokud mne práce baví. A není to jen proto abych se dostal k penězům.

Někteří lidé opravdu pracují jen proto aby měli co jíst a kde bydlet a práce je pro ně spíš dřina a robota. Jsou to pak lidé opravdu jako na baterky. Práce jim nepřináší žádou slast a přesto pracují do úmoru dokud se jim ty baterky nevybijí a nepadnou. Samozřejmě jsou mezi námi zase jiní lidé, kteří bez práce prostě nevydrží a naopak je práce i posílí... a dožijí se obvykle i vyšího věku.

Tak co je pro nás dobré? Prožít život lenošením nebo prací? Asi mi řeknete "všeho s mírou". Nemám pravdu?

.


Tohle je vlastně taky práce. Takto sedět celý den bych nevydržel.

.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sekty - tragická závislost

Proč vlastně prodávám...